2016 in review

Ce mai an a fost și ăsta… cu bune cu rele, a fost așa, ca un carusel. Privind partea lui mai puțin pozitivă mi-a arătat că (după 2015, care mi-a luat aproape tot ce am avut mai drag) încă mai pot să dau din puținul pe care îl am. Mi-a arătat, pe sfârșit, cât de important e să ai inima curată. Seara, când te pui la somn, să fii mulțumit cu tine. 2016, ai fost câteodată o furtună, câteodată ca o zi senină. Au fost și zile în care ai avut mirosul unei zile de vară în care a plouat. Pe scurt, ai arătat cam așa, cu toate lecțiile și întâmplările, alandala înșiruite:

*Anul ăsta nu am avut-o pe Iri de Crăciun. M-a durut. Nu neapărat că am fi făcut noi ceva special, pur și simplu mi-a lipsit prezența ei. Să stăm împreună și să vorbim despre poezie și despre viață și despre noi și despre o groază de nimicuri.

*Toată suferința chiar vine din a-ți forma așteptări. Cum ar fi a te aștepta ca cineva să reacționeze într-un anumit fel, ca  lucrurile să iasă cum vrei tu, ș.a. 2016 a fost încăpățânat să mă învețe să nu mai forțez lucrurile, să le las să vină de la sine

*Am devenit dureros de individualiști. Suntem ocupați toți, uneori nefăcând nimic. Nu mai avem timp unii de alții. Ne mințim că suntem fericiți. Nu am mai avut timp de iubit și de stat cu oameni dragi, nu am mai fost prioritate pentru mulți care au fost întotdeauna în vârful listei mele. Pur și simplu oamenii au altceva de făcut (în caz de durere sufletească, citește steluța 2)

*Îndepărtarea mea de Ana m-a costat mult, m-a costat relații, percepții diferite, multe nopți în care am stat singură și m-am gândit la cine sunt eu. Toată prietenia mea cu ea m-a costat însă și mai mult. M-a costat îndepărtarea de oameni pe care i-am crezut mereu acolo pentru mine. M-a costat încrederea în mine și felul în care mă priveam trecând prin viață. Era un citat ceva de genul Someone I loved once gave me a box full of darkness. It took me years to understand that this too, was a gift. Foarte adevărat. A fost greu să mă întorc la mine, dar încet s-a produs. Încă mai am momente în care sunt un dezastru, sunt nesigură și nu îmi dau seama ce e neînregulă cu mine, dar acum știu să mă iau în brațe și să îmi curăț singură propriile răni.

*Îmi doresc tot mai mult să rămân la fel, eu să fiu constantă. Nu mai vreau să fac eforturi să țin oameni în viața mea, la fel nici să fac parte din a altora. Caut oameni buni, care să decidă că e important pentru ei să împartă

*Întotdeauna e bine să aștepți cuminte sfârșitul unei perioade nasoale. Există un sfârșit atât de frumos ce echivalează toată suferința cu multă iubire.

*Îmi iubesc familia, tot mai mult, pe zi ce trece. Oamenii ăștia ar fi dispuși să facă orice oricând pentru mine, și îmi arată în fiecare moment.

*M-am mutat, am renovat, m-am mutat iar. E ceva ce nu îmi place să fac, renovări interioare. (hahah, când zic renovări interioare mă duce cumva și cu gândul la renovarea sufletului)

*Nu m-am văzut cu Sandra și cu Hannes si Lidka și mulți alții. Sunt tot acest timp încă mare parte din sufletul meu. Sigur la anul.

*Ura dispare, iubirea rămâne. E mai bine să pui iubire în lumea asta, chiar atunci când ți se răspunde cu urât, cu murdar. Mai ales atunci. Atât de tare strigă lumea asta după iubire.

*Am devenit licențiată în psihologie (yaay). Vis realizat, păcat că la realizarea acestui scop am ajuns atât de obosită, nemâncată și șifonată încât nu am putut să mă bucur prea tare de finish line.

*Mi-am dat seama ce se întâmplă cu iubirea când se duce. Paradoxal, nu se duce, se transformă. Pot să iubești un om și în memoria a ceea ce a însemnat persoana aceea pentru mine.

*I will for love

*Uneori sunt penală, sunt gălăgioasă, sunt ciudată, caut acceptare, vreau atenție, ofer prea mult, am prea multă energie, am păreri, nu am răbdare, ș.a. dar sunt eu și mă iubesc pentru asta.

*A fost un an greu de lucru și de transformări. Munca mea chiar a făcut impact în comunitate, chiar dacă uit câteodată. Am început prin a avea dubii despre cum să mă comport, am stat cu frica în sân, acum ma exprim. Mă simt bine, voi pleca oricum curând.

*Le iubesc și le mulțumesc pentru iubirea lor la fetele de la celălalt loc de muncă. A fost (încă) un an mișto împreună!

*Am încercat să îmi reiau relația cu V., să încerc să deschid sau să închid un cerc. Mă tot gândesc la citatul din piesa Naum (interpretare Oana Pellea) ce era cam așa: Întâlnirea ta cu un câine de azi nu a fost întâmplătoare. Ea a ținut de o secundă de întârziere, a ta, sau a câinelui. Întreabă-te dar nu cerceta.

*Doar pentru că pot să fac orice îmi propun nu înseamnă că trebuie sau că vreau să fac asta. (nu pot salva decât maxim lumea mea)

*Am renunțat (cu ușurință dar parcă mi s-a rupt o bucată de suflet) la munca mea in organizația coordonată de mine. Acum am convingerea că drumul meu nu era acela. Știu că ceea ce e al meu niciodată nu o să treacă pe lângă mine.

*Fericirea este despre momente, nu știu dacă există o constanță de fericire… Oh dar și când apar aceste momente…

*M-am apucat de alergat (și mi-am depășit toate limitele)

*M-am apucat de yoga și mi-am dat seama că e așa de important să existe un echilibru între minte trup și suflet

*Am vizitat Olanda, Danemarca, Italia, Suedia, Germania

*Am primit 22 de baloane cu heliu de ziua mea pe care le-am plimbat prin tot orașul și pe care le-am plimbat cu mașina Corinei acasa (ce miștooo)

*Am fost pentru prima dată 3 zile pe munte (ce înseamnă acum când coborâm? ca urmează să urcăm iar – lesson learned)

Namaste mie și vouă. Divinitatea sufletului meu de acum salută divinitatea sufletului meu din viitor. Divinitatea sufletului meu salută divinitatea din tine.

Dragă 2017, te rog, fii bun cu mine!

Lasă un răspuns

